TRÆNINGSVEJLEDNING Premium 

 (min. 2 måneds binding og 1 måneds opsigelse) 

OPSTART:

 

Laktattest  (anbefales, er ikke et krav) 

+1 Måned  træningsvejledning   

1.900 kr.

 

Pr. måned derefter:

1.000 kr.

 

 

  • Program fremsendes hver 14. dag (Trainningpeaks eller PDF)

  • Kontakt med coach hver 14. dag (hver 2. mandag)

  • Fri telefonisk kontakt. Svar på spørgsmål (12-14 timers svartid på kontakt)

  • Styrketræningsprogram

  • 10% rabat på bikefit og laktattest

KUNDEGRUPPE:

 

For den som vil have en overall performance-mæssig fremgang samt specifik træning frem mod Grand Fondo, væddeløb eller lignende mål i løbet af sæsonen.

 

TRÆNINGSVEJLEDNING Basis

 (min. 2 måneds binding og 1 måneds opsigelse) 

OPSTART: 

Opstart 300 kr. + 1. måned

 900 kr.

 

Pr. måned derefter:

750 kr.

 

 

  • Program fremsendes en gang pr. måned via Traningpeaks eller PDF

 

  • Kontakt med coach hver 30. dag (d. 1. mandag i måneden)

 

  • Sæsonplanlægning

  • Styrketræningsprogram

 

KUNDEGRUPPE:

 

For dem der gerne vil være bedre uden specifikke må

 

Et forløbs opbygning

Samtale: Træningsvejledning starter med en samtale, hvor målsætninger, erfaringer og forventninger til et træningsforløb bliver gennemgået. Der vil være en gennemgang af træningsteorien, som tilpasses rytterens målsætning - fx i forhold til konkurrence med licenscykling eller træning til et stort event (som fx La Marmotte). Et personligt tilpasset træningsprogram bliver uploaded til rytteren på træningssitet TRANNINGPEAKS.com 

Performance test med laktatmåling: I professionel cykelsport anvendes tests til at fastlægge rytters fysiske grænser og styrker, watt/puls zoner under træning og under løb og planlægge træningsprogrammer. Performancetest med en laktatmåling kan desuden vise formfremgang over tid.

Træningsprogram: Fokus ligger på et motiverende og vekslende træningsprogram med udgangspunkt i personlige træningszoner. Træningsprogrammet planlægges så formtop vil fremkomme på eventuelle løbsdage, og vil ofte bestå af cyklusser på 12-24 uger. Træningsteorien bag træningsprogrammer er baseret på den nyeste forskningsbaserede viden kombineret med min erfaring som tidligere elite-rytter.

Eksempel på periodiseret træning op til La Marmotte

Tilbagemelding på træning: Undervejs i forløbet vil du ugentligt blive kontaktet og få mulighed for at kontakte mig angående træningsprogrammet. Træningsprogrammet kan løbene tilpasses efter eventuelle udfordringer ved at omsætte teori til praksis, og da træningen skal fungere for dig, skal den løbene evalueres.

Andet:

  • Brug af watt-måler foretrækkes til monitorering af træningsdata, men brug af pulsmåler kan også bruges.

 

  • Et vejledningsforløb på minimum12 uger anbefales.

 

  • Intet minimumskrav til træningserfaring for at påbegynde træningsforløb - men minimum tre ugentligt træningsdage anbefales. 

  • kategorisering af rytter.

Begynder: 3 træningsdage pr. uge (3-5 timer pr. uge)

Rutineret: 4 træningsdage pr. uge (4-6 timer pr. uge)

Sub-elite: 5 træningsdage pr. uge (5-9 timer pr. uge)

Elite: 5-7 træningsdage pr. uge (9-20 timer pr. uge)

 

  • Vejledningsforløb tilbydes til både landevejs-, MTB-, cross- og gravel ryttere.

GRATIS FÆLLES LANDEVEJSTRÆNING BIKEOPTIMIZE/PRONGHORN
 

Hver onsdag kl 16.00 - Århusvej 51 8660 Skanderborg

- Sæsonspecifik træning med fart øvelser - Varm suppe/brød efter træningen